CHOOSE ME OR LOSE ME

Heisann ♥

 

Ta dere gjerne god tid til å lese hele innlegget. Det er så mye som skjer for tiden og eg føler at alt bare har blitt dumt og kommer til å bli verre. Det er så mye som surrer inn i hode mitt, og eg vedder på at mange tenker på akkuratt det samme som meg. Samfunnet har laget istand et enormt stort press på alle folk. “Vær sånn, spis dette, dette må du gjøre for å få drømmekroppen, beste hudprodukter” og så videre. Du kan ikke være deg selv lengre uten å bli dømt. 

 

Idealkroppen eller idealjenta må være brun, tynn, store pupper og populær. Det blir også mer og mer “viktig” å få likes på bilder på facebook. Mange jenter er så sykelig opptatt av likes, at dem sletter faktisk bilder eller statuser dersom dem ikke har fått “nok” likes. Dersom du ikke ser ut som idealjenta eller ikke har idealkroppen, blir du ikke godtatt. Folk sier hele tiden “vær deg selv”, men også dømmer dem deg. Samfunnets standarer er fucked. Visst du er stille, er du emo. Visst du er åpen og snakker mye, er du oppmerksomhetssyk. Visst du ikke gir deg selv komplementer, ber du om de. Visst du er unik, er du rar. Visst du er “normal” er du kjedelig. Det er vanskelig å finne deg selv i en verden der alt må være “perfekt”, når det å ikke være perfekt, definerer oss. Ikke la samfunnet manipulere deg! Eg er en av dem jentene som tenker “åh, hun var pen, sånn vil eg se ut!”, men eg må akseptere meg for den eg er. Kanskje eg ikke har de perfekte beina eller hoftene, men alt handler om selvtilit, ikke sant? Aksepter deg selv for den du er. Hvorfor vil du at samunnet skal akseptere deg, når du ikke kan akseptere deg selv?


 

Det er også viktig å være med dem du føler deg bra med. Vær med dem du ikke behøver å imponere. Venner skal være der for deg i tykt og tynt. Dropp alle du bruker energi på for å imponere eller vise deg for. Dropp dem som dropper deg for noen “bedre”. Vær med dem du stoler på og vet alltid er der. Eg har heldigvis funnet ut hvem som er der for meg og hvem som ikke er der for meg. Venner skal ikke gå forran deg, for det er ikke sikkert du vil følge. Venner skal ikke gå bak deg, fordi det er ikke sikkert du vil lede. Venner skal gå ved siden av deg og være der for deg. Det er så godt å ha venner som stiller opp for deg og kan holde på en hemmelighet. Men vær forsiktig på hvem du sier hemmligheter til, fordi kanskje din bestevenn har en annen bestevenn? En ekte venn skal akseptere deg for den du er og ikke for klærene du går i, eller sminken du har, eller hvorden du ser ut. Ekte venner ser hverandre innenifra. Det har eg lært nå. Eg har hatt mange falske venner opp igjennom tidene som har droppet meg med en gang det kommen noen andre inn i bilde. Men nå har eg endelig funnet ut at eg orker ikke å være der for dem heletiden når dem ikke er der for meg når eg har det tung. Sikkert mange av mine venner som føler seg truffet når eg skriver dette, men det gjør meg faktisk ingenting, fordi dem må få høre det. Måten noen av mine “venner” har oppført seg på i det siste, har eg ikke taklet, og har derfor fått noen ekte venner som eg er blitt utrolig glad i. Mange jenter missbruker ordet falsk. Du er faktsik ikke nødvendigvis falsk dersom du endrer meninger. Ordet falsk er faktsik et ord som kan såre, og det er så alt for mange jenter som bruker det ordet i helt feile sammenheng! Ikke vær redd for fienden din som truer med å gå til angrep på deg, det er ingen vits å være redd for, fordi dersom noen sier noe sånnt, betyr det at h*n er stor i ord men liten på jord. Husk at det er bedre å ha en ekte venn enn mange falske♥ Helt ærlig så tror eg det ligger mer sjalusi enn sannhet i dumme kommentarer slengt både på nett og i virkligheten. Jo finere man er på håret, jo mer misliker “noen jenter” det. Jo mer vellykket man blir, jo mer misslykket blir man kalt. Sjalusi er grunnen til mye vondt i verden! 



Så kommer det jo til gutter og forhold. Det verste eg vet er folk som prøver å ødlegge andre sitt forhold og som vet “bedre hvem du passer med”. Kjenner du et par som er lykkelig ilag, så la dem være ifred! Har dem det fint ilag, så la dem ha det fint ilag! Det er mange som tenker “åh, ungdomskjærlighet”. Det er faktsik ikke bare det. Følelser er følelser. Eg mener at man må gjøre en innsats når man er i et forhold. Dersom du er singel, så har du et langt liv forran deg som du har god tid på å finne den rette. Noen tenker at hele livet er ødelagt dersom h*n ikke akkuratt får DEN spesielle personen. Husk at det er ikke et dårlig liv, bare en dårlig dag. Selv om du er i et forhold, må du ikke glemme vennene dine. Det er mange som gjør! En gutt er faksik ikke verdt å ødlegge vennskap for. Det må gå ann å fordele det litt, man må kunne ha tid til både kjæresten og venner. Eg har funnet ut for en liten stund siden at valg er viktig. Det er lett for å angre så tenk godt igjennom valgene dine før du avgjør noe. Dette gjelde alt eg har skrevet om lengre oppe. Valg er viktig når du tenker på kropp, trening, selvtilit, venner og kjærester. Valg i seg selv er viktig.

 Del gjerne innlegget videre, eller lik det ♥

 

-Er du enig i at samfunnet ødlegger mennsekser?

 

INGVILDBOLSTADSÆTRE
MARTINESKÅRNESHÅLAND

19 kommentarer
    1. Å du har så rett! Mange visste det nok fra før, men det var deilig å få en oppfrisker på dette. Har selv opplevd liknende situasjoner, men har klart å komme meg gjennom dem.
      Elsker bloggen din og dine vise ord, stå på!

    2. Eg syntest at det var veldig bra skrevet!
      Eg blei veldig inspirert til og vere meg istedenfor den alle andre meiner eg skal vere!
      Tusen takk! <3

    3. veldig bra skrevet!
      men det blir feil å si at man må være tynn og alt det der, for det stemmer faktisk ikke. den siste tiden har det blitt et utrolig stort fokus på å være normal (til tider overvektig), og det er de tynne som blir sett ned på og får “all driten”.

    4. Utrolig flott skrevet av to skjønne jenter. Dere er utrolige! Jeg håper andre jenter hører på det dere sier !

    5. Sitat: Eg er en av dem jentene som tenker “åh, hun var pen, sånn vil eg se ut!”
      DU er en av de jentene man tenker slikt om 😉

    6. Dette var virkelig godt skrevet, du viser deg som den reflekterte jenta eg er så glad i <3
      Du belyser ett velkjent og daglig problem for mange, men allikevel mest for de i din aldersgruppe. Det er viktig å ta tak i det så tidlig som mulig og snu det til noe positivt.
      Og med sterk vilje og hardt arbeid er ingenting umulig for deg <3
      Du er så verdifull og gjør meg så uendelig glad.

    7. Utrolig bra skrevet, er så fantastisk glad for at jeg har deg og jeg du er der for meg og du vet jeg er her for deg!
      Du er en ekte venn <3
      ELSKER DEG <3

    8. jeg kunne ikke vært mer enig! vet hvordan du har det,, <3 her for deg!
      du er en person man kan se opp til, og en person man kan stole på og snakke med! dette syntes jeg var bra skrevet!

    9. Så utrolig bra skrevet Ingvild! Er så utrolig enig, og det er 100% prosent sant hvert ord av det du skreiv! Blir så utrolig inspirert av både deg og bloggen din! Er sikkert innpå den 30 ganger til dagen! 😀 ikke noen gang stopp og blogge!
      Stå på videre ! 🙂 ♥

    10. Helt enig. Har fått meg ekte venner nå og har lært meg å ikke ta meg nær ord som kan såre. Jeg vet at jeg er meg og jeg aksepterer det! Det burde alle gjøre!!
      Du har helt rett i det du sier (;

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg