Gjør deg sommerklar

Heisann! 

Jeg tenkte å komme med noen små sommertips nå som sommeren er her.

HUD:
Jeg pleier aldri å bruke hudprodukter som ikke er “merke” fordi jeg føler ikke at dem er trygge. Mary Kay er et ganske stort og kjendt merke som jeg føler hjelper meg. Nedenfor er det tre ulike kremmer som man skal bruke før man ligger på sminke. Først (1) bruker jeg en rens som gjør huden klar for all sminke og andre produkter.  Deretter (2) bruker jeg en spray som jeg sprayer lett i fjeset for at sminken og alle mineralene i sminken ikke skal ligge seg i porer i huden. Dette er på en måte en “beskyttelse” for huden. Den siste (3) er en vanlig fuktighetsgivende krem som gjør at huden ikke blir tørr. Når huden er godt renset tar den bedre imot sollys, som gjør at du blir fortere brun også og det er jo bare et stort pluss!


♥HÅR:

Nå om sommeren blir håret utsatt for mye sollys, og da er det viktig å ta godt vare på håret. Maroccon oil kjenner dere sikkert til. Denne bruker jeg alltid etter jeg har fønet håret og når det har blitt tørt. Elsker lukter og håret blir sterkere og mer glansfullt. Redken, som er den lille boksen er en hårkur som du bruker i vått hår. Denne bruker jeg i dysjen etter jeg har vasket det i shampoo. Jeg bruker denne som en balsam på en måte. Jeg tar den over hele håret og lar den stå i og virke i ca 5-6- minutter. I mellomtiden pleier jeg å barbere beina eller noe. Før jeg skyller den ut, børster jeg igjennom håret med produktet i. Når jeg kommer ut av dysjen er håret helt siiilke mykt og deilig å ta i. 

 

♥KROPP:

Skrubb huden godt med en god svamp eller en slik som vises på bildet under. Når huden har mange døde hudceller klarer ikke huden å bevare brunfargen. Så før du skal til syden eller før du skal en plass der det er sol, anbefaler jeg å skrubbe huden veldig godt! Etter du har skrubbet den, smør deg lett inn med en god fuktighetskrem. Swedish Spa er en så utrolig god krem til huden, jeg elsker den! Den lukter så utrlog godt og den gjør deg myk og god.

♥HUDFARGE:

Litt brunfarge har såå mye å si på selvtilliten synst jeg. Om sommeren føler jeg meg alltid myyyye bedre enn på vinteren. ST. Morris er en selfbruningskrem som jeg liker veldig godt. Det eneste som er negativt med den er at fargen kommer med en gang, så om du gjør noe ujemnt så vil det visest veldig godt. Men alltid når jeg smører meg inn, så bruker jeg engangshansker som gjør at det blir jemnere og ingen skjoller. Men ellers så elsker jeg denne bruningskremmen! Den har heller ikke slik typisk “selvbruningslukt”. Jeg har også nettopp kjøpt self-wipes som jeg bruker til ansiktet, som jeg er godt fornøyd med. Resultatet kommer etter noen timer og det blir egentlig veldig naturlig. Betakaroteen er jo også et alternativ. Jeg har akkurat startet på dem siden jeg reiser til syden neste uke i håp om å bli litt brunere!

 

-Er du sommerklar?
-Hva synst du om anbefalingene? 

 

INGVILDBOLSTADSÆTRE

4 kommentarer
    1. Den St. Moriz selvbruneren er veldig god, men om du ikkje har prøvd den “lotion” formen, den krem formen så vil eg anbefale den. Den er veldig god, mykje lettere å smøre inn for at det blir ein jevn farge. I tillegg så kan du kjøpe alle St. Moriz produkter for ca. 40kr på http://www.cheapsmells.com 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg