Ikke tell dagene, få dagene til å telle





Jeg har tenkt på dette innlegget lenge nå. Har skrevet litt frem og tilbake, men innlegget har alltid bare havnet i utkast. Jeg har ikke ville postet det. Jeg har et spørsmål til dere. Jeg spør meg selv det spørsmålet ofte, men finner ingen svar. Hvor tid er man egentlig lykkelig? Er det når jeg er rundt mine bestevenner og ler og prater i timevis om pinlige gøye historier? Er det når man er rundt middagsbordet i lag med familien og får mat og drikke? Er det når man er helt alene på rommet og kan slappe helt av og ikke tenke på noen andre enn oss selv? Å senke skuldrene og puste ut. Eller er det når man er på en strand med en god bok og en drink i hånden? Kanskje du føler deg som verdens heldigste når du ligger i armkroken til kjæresten din og kan snakke om alt og ingenting. Kanskje du føler deg lykkelig når du har motivasjon til trening og skolearbeid. Kanskje du føler deg lykkelig når du går på fest i lag med mange av vennene dine og kan ha det gøy med dem. Kanskje du føler deg lykkelig når du får oppleve verden og reise rundt eller kanskje når du får møte nye mennesker og få nye venner. Kanskje du føler deg lykkelig når du er ferdig med utdanningen din og har stiftet familie. Hva om man aldri blir lykkelig? Hva skal til for å bli lykkelig? Jeg lurer på dette. Jeg har så mange spørsmål som jeg vil ha svar på. Jeg får nok aldri noe skikkelig svar på dette. 

Går det an å være lykkelig alene? Trenger jeg å ha noen å passe på meg for å være lykkelig? Jeg vet ihvertfall at jeg blir glad når folk jeg er glad i, er glad. Det er kanskje litt rart å si, men det smitter. Når bestevenninnen min er glad, er jeg glad. Når familien min er glad, er jeg glad. Når læreren min er glad, blir jeg glad. Men jeg mener at det er stor forskjell på å være glad, og lykkelig. Lykkelig er noe som varer lenge. Glad kan jeg være en hel dag, helt til jeg f.eks får en melding eller en beskjed. Plutselig kan alt snu seg på hode. Ting blir ikke som man trodde og alt forandrer seg fortere enn man får blunket. Jeg tror vi må alle leve i nuet og være tilstede akkurat her og nå. Det er kanskje litt vanskelig for dere å forstå poenget mitt. Men hva mener du skal til for å bli lykkelig? Når er du lykkelig? 

  i

6 kommentarer
    1. Hei vennen! 😙
      Du stiller et veldig vanskelig gruble spm. Og Jeg har tenkt litt.
      Man er lykkelig med det man blir glad for i hverdagen. Man må alltid passe på hva folk du henger med. Man må også tenke over det man gjør, for man får alltid konsekvenser av valg man tar. Det å være lykkelig kan man være selv om man er trist inni mellom. Og det er til sist og ikke minst deg selv du skal leve med resten av livet. Så det viktig å vite hva du blir lykkelig av. Er det kjæresten, venne kveld, bestevenninen, familien din som Gjør deg lykkelig. Så tar du vare på det. Men man kan være lykkelig på forskjellige måter og du kan være lykkelig av å sitte alene på rommet eller på stranden med en bok inni mellom. Det er viktig å ta vare på seg selv og. Jeg tror det at for at man skal Være lykkelig, så må man være seg selv og stolt over det du er og har i livet ditt. Det å faktisk bare akseptere at ikke alt alltid er perfekt. Men at det alltid finnes et lys i tunnelen.
      JEG personlig tror det er umulig å være lykkelig hele tiden. At man må jobbe for det å være lykkelig.
      Hehe sikkert vanskelig å forstå alt. Blir sånn halvveis forvirret av å lese det jeg skriver selv. Men det var det beste jeg klare å svare på det. Glad i deg 💖

    2. Du skriver godt og har et godt innlegg om et aktuelt tema.
      Mange er opptatt av å bygge et lykkelig liv, og ofte blir vi så opptatt av det lykkelige livet der fremme at vi glemmer å oppleve hvert enkelt lykkelige øyeblikk.
      Klarer du å være tilstede i øyeblikket? Vær bevisst at hvert eneste øyeblikk bygger fremtiden din.
      Vi haster stadig fremover for å komme frem til det lykkelige livet der fremme, og dermed makter vi ikke å være tilstede i nuets lykke.
      Ved å tillate at tempoet i livet ditt passer til dine øyeblikk, får du mulighet til å være tilstede i nuet.
      Ved å være bevisst at det er akkurat her og nå du lever, så vil du også kunne føle hva nuet viser deg.
      Vær bevisst at det er akkurat nå du lever.
      Dette er livet, kjære deg. Akkurat nå når du leser dette er nuet.
      Livet.
      Vær tilstede. Føl at du lever og er lykkelig. Gjør det i kjærlighet til deg selv og livet.

    3. Vet du hvor unik og flott du er?
      Jeg tror det lykkelige liv er et liv der vi føler oss trygg og føler at vi har tillit og mottar respekt for det man faktisk gjør og den man er <3
      Samtidig vil jeg si at lykke er en følelse, og vi kan aldri være helt sikker på, at vi alle sammen vil få den samme lykkefølelsen - selv om vi opplever det samme.
      Jeg tror ikke at lykke kan henges på en bestemt knagg.
      Jeg har min familie. Og jeg vet at uansett hva som skjer så vil de alltid stille opp for meg <3 Det gjør meg lykkelig
      Jeg har mine venner og venninner. De er alltid klar til å ta en prat og støtter meg uansett. Det gjør meg lykkelig
      Jeg har overlevd sykdom og er frisk. Jeg våknet opp etter operasjoner og har tenkt takk og lov, jeg lever! Det gjør meg lykkelig
      Jeg ser på min mor og tenker hvor heldig jeg er som har henne, Det gjør meg lykkelig
      Kikker på mine barn og tenker; for noen fantastiske barn ? der har vi gjort en god jobb. Det gjør meg lykkelig <3
      Jeg tror at det finnes rettferdighet, og tror at det er en mening med alt.
      Har man en positiv innstilling til mennesker og livshendelser, vil man bli oppfattet som lykkelig og man føler seg lykkelig.
      Jeg tror at man skal ha sett det dårlige og følt det vonde for å kunne se det gode. At man skal prøve å feile, for å kunne glede seg over å gjøre det riktige.
      ❤️ Best av alt, DU gjør meg lykkelig ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg