“Jævla Internetthore”

I går etter jeg lå ut det siste innlegget mitt, fikk jeg mange stygge kommentarer her på bloggen. Hadde du turt å skreket direkte til en person “jævla hore” eller “faen så stygg du er!” ? Det tror jeg ikke mange av oss har mot til å gjøre. Men dersom man sitter bak en skjerm, forandrer man plutselig på et merkelig vis den meningen. Da tørr vi det meste. Vi våger å skrive kommentarer og slenge med munnen og sitte personen på plass. Det er ikke slik det skal være! Har man noe man vil si, men tørr ikke å ta det opp til den personen, så lar vi det være. Det er det mange ikke forstår. Da skal man liksom med en gang ta opp dataen og søke på personen og skrive dritt til personen, anonymt. Jeg mener at jeg klarer fint å ta til meg kritikk på bloggen, dersom navnet er med. Men er det noe jeg spyr av, så er det dersom noen kommenterer noe frekt til meg i kommentarfeltet, anonymt. Vedkommende tørr ikke å skrive sitt egent navn, og dikter kanskje opp et annet navn. Det er så ufattelig respektløst og barnslig. Det er jo veldig mye om dette med nettmobbing nå i media, og jeg vet at det finnes over alt! I dette innlegget sikter jeg selvfølgelig til spydige, anonyme kommentarer som jeg får her på bloggen. Angående innlegget jeg lå ut i går HER, så fikk jeg mange stygge kommentarer som var alt fra “jævla billige internetthore” til “lær deg å skrive rett”, ligg merke til at disse kommentarene var anonyme. 

Det er min blogg, og jeg ligger ut det jeg ønsker. Jeg har selvfølgelig grenser for hva jeg ligger ut og hva jeg vil at andre skal se. Jeg kjenner alltid et lite støt inni meg når jeg får slike kommentarer. Hva har jeg gjort for at noen skal skrive noe slikt til meg? Jeg deler hverdagene mine med dere, og jeg liker å oppdatere dere, selv om det ikke alltid er så mye som skjer i livet. Det er noe jeg liker å gjøre. Det å rakke ned på meg og prøve å trykke andre ned er så ufattelig respektløst. Jeg faktisk ikke forstå hva folk vil oppnå med det. Kanskje dem føler seg bedre når dem trykker andre ned. Det sier mer om dem en meg. Så til alle der ute som velger å kommentere noe på en blogg, innlegg, facebook uansett hva – tenk dere om. Ville dere likt å få slike kommentarer? Etter å ha hatt blogg i noen år, så må man jo selvfølgelig forvente å få både positiv og negativ tilbakemelding. Men etter hvert når det blir mer av det negativet, så blir jeg selvsagt oppgitt og frustrert.

 Jeg er heldigvis en person som klarer å ta i mot kommentarer, selv om det kan såre. I starten når jeg fikk frekke, sårende kommentarer på bloggen ble jeg jo helt sjokket hvordan folk kunne oppføre seg og hvorfor dem ville noen andre så vondt. Men nå har jeg heldigvis (uheldigvis) blitt vandt til det. Det er litt sykt faktisk. Det er jo ikke slik det skal være. Når jeg får frekke kommentarer, blir jeg ikke sjokket lengre, merkelig nok. Jeg håper bare at folk generelt klarer å tenke seg godt igjennom før dem sier, kommenterer eller lignende om noe. Tenk deg igjennom om du ville likt å få hørt det fra noen. Dette er noe jeg virkelig mener er viktig. Det gjelder jo så utrolig mange! Spesielt bloggere. Dagens råd – tenk deg om!

 

-Del/lik gjerne innlegget om du er enig med meg. Dette mener ihvertfall jeg er et viktig tema som gjelder mange.

 

17 kommentarer
    1. haha herregud så teite folk er!! er ingen som tvinger dem til å gå innpå bloggen.. visst de ikke liker det de ser, kan de like godt bare la være
      ikke bry deg om det Ingvild, du e bedre enn de ❤️

    2. Du er nydelig uansett! Og ingen av de stygge kommentarene er verdt din tid! Det er nok bare en gjeng med feige mennesker som egentlig er misunnelig på at du er så fantastisk som du er!<3 du er sterk !

    3. heilt fullstendig enig med deg! Folk er så utrolig misunnelig og sjalu at de av ein eller annen grunn må hakke ned på andre.. Eg syns du e flink å oppdatere eg! 🙂

    4. Det er så tragisk at folk skal drive å skrive anonymt. Og det er tøft at du tørr å si fra om det på nettet. Og det kommer aldri til å gi seg med disse stygge kommentarene desverre. Du må nok bare bare heve deg over det. Og ta til deg det som er fint ment 😉

    5. ikke bry deg om de som snakker drit til deg, de er bare missunlige fordi du er penere og bedre enn dem 🙂

    6. Ikkje hør på dei. De e bare misunnelig på deg skjønner ikkje at dei kan si noke sånt til deg du e som du e og visst dei ikkje kan akseptere det så kan di ryke og reise fy så frek folk e du har rett til og gjøre det du vill på din blogg ^^😊

    7. Fine Ingvild! <3 Ikke ta deg nær av disse stygge kommentarene! Personer som skriver slike stygge kommentarer er bare umodne små feiginger som er missunnelig og trenger å rakke ned på andre for å få seg selv høyere! De rakker bare ned på deg fordi du ser skam bra ut, og de er bare sjalu! Det ser veldig klart ut at det er samme person som har skrevet de samme stygge kommentarene ja, og bare har byttet mellom falske navn. Det denne feige personen ikke vet er at Ingvild kan finne ut IP-adressen til hver eneste kommentar på bloggen hennes, så du er ikke så smart som du tror du er når du gjemmer deg bak falske navn 😉

    8. Enig at det er utrolig unødvendig å holde på sånn. Men sånn er dessverre folk blitt, de syns det er gøy å slenge med leppa og plage andre. Og det beste de vet er å få respons på det. Syns ikke du skal bry deg så mye om det. Folk har alltid noe å si uansett. Er det ikke det ene så er det det andre. Det kommer alltid til å finnes noen som mener det motsatte, og som må si det. Det er fucka jeg vet, men sånn er det dessverre 🙂 Folk er fucka!
      Ha en fin dag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg