I fell in love with Miami

• 18.04.2016, 15:00

Hei! N er det rundt 2 uker siden jeg kom hjem igjen, og er endelig klar for blogge igjen til dere. Jeg vet jeg har vrt helt shit til blogge den siste perioden, men jeg har s utrolig mye p hjertet og fortelle til dere! Jeg har ikke hatt lyst til blogge fordi jeg har ikke ville innsett at jeg faktisk har kommet tilbake til Norge, og jeg ville leve i den drmmen om at jeg kom til bli i Miami for alltid. Men det gr jo ikke, back to life! Anywayy EF spurte meg om jeg kunne skrive et reisebrev til dem, s jeg tenkte vise dere hva jeg skrev og s dere fr se "hele historien" av turen min.

"20 mars reiste jeg, helt alene, til Miami, Florida. Jeg hadde store forhpninger men samtidig visst jeg ikke helt hva jeg gikk til utenom den informasjonen jeg hadde ftt fra EF. Det jeg visste var at jeg skulle g p skole, sove med romkamerater p skolen og bli hentet p flyplassen nr jeg ankom flyplassen i Miami. Det var det jeg visse og resten tok jeg som det kom. Jeg har alltid vrt en impulsiv person og denne reisen hjalp meg med klare tenke selv og vre mer selvstendig.

Jeg ankom Miami sent sndagskvelden og var sliten etter den lange reisen fra Bergen. Jeg klarte nesten ikke sove da jeg kom til rommet mitt fordi jeg var s giret p starte den neste dagen og utforske Miami og bli kjent med nye mennesker. Det var ingen problem f seg venner, ettersom alle var ute etter det samme, nemlig f nye vennskap og ha det gy sammen. Jeg fikk allerede gode venner den frste dagen og det fltes ut som vi hadde kjent hverandre hele livet fordi vi ble s sterkt knytt til hverandre. Mandagen var den frste dagen min og da arrangerte EF en busstur/guide som alle de nye elevene kunne vre med p. Jeg ble selvflgelig med og fikk se Sr-Miami og vi stoppet p kjente plasser og fikk ta bilder og sosialisere oss sammen med de andre elevene. Alt var helt fantastisk, til og med bedre enn det jeg hadde sett p film! Stemningen, folkene, vret, humret.

Jeg har lrt s utrolig mye p de tre ukene jeg var p tur med EF. Engelsken min har forbedret seg veldig mye og jeg er ikke lengre redd for snakke engelsk hyt i offentlighet og det gr av seg selv uten at jeg trenger tenke fr jeg snakker. Jeg elsker snakke engelsk! Lrerne p skolen var utrolig omtenksom og ville alle studentene sitt beste for at de skulle lre best. De lyttet p hva man hadde si, og de s oss. Jeg har ogs lrt veldig mye om meg selv som person. Jeg hadde mange gode dager ogs hadde jeg noen som ikke var s gode nr jeg fikk litt hjemlengsel og tenkte p hva de hjemme i Norge gjorde p. Men jeg har vokst s utrolig mye p denne reisen. Jeg ville ikke ha byttet den ut med noe. Det er snn at nr man frst er ute reiser, s blir man bitt av den basillen som fr deg til ville ut reise igjen, og helst med en gang! Jeg ser allerede p nye turer med EF, og det er bare litt over 2 uker siden jeg kom hjem.

Etter turen til Miami fikk jeg et helt nytt syn p hele livet. Jeg har s mye i mte og det er s mye se i denne verden! Jeg flte at nr jeg var i Miami s satt jeg livet her hjemme i Bergen p pause. Jeg la merke til en kommentar den siste dagen jeg var i Miami. Da sa en gutt til meg oh, so you are going home today, right? Now you are going home to the real life. Det er helt sant, fordi Miami var et eventyr. De vennene jeg fikk der ville jeg aldri ha byttet ut og jeg er s takknemlig for ha blitt kjent med akkurat dem! Vi har allerede planlagt mtes i sommer, og jeg gleder meg til se dem igjen."

Jeg sitter n igjen med gode minner og et eventyr som jeg aldri kommer til glemme.

♥i

Refreshing coconut in the sun

• 06.04.2016, 00:37

(Lokal tid 18.30)

'Hei alle fine! I dag har jeg vrt i sola i hele dag. Jeg stod opp i 10 tiden, og gikk rett ned til bassenget. Nr de andre var ferdig p skolen s gikk vi ned p stranden. Vi har i flere dager gtt forbi en mann som selger kokosntter, og har alltid hatt lyst smake. S i dag gjorde vi det endelig! Det var en spesiell smak, men jeg likte den! Sola er fortsatt oppe, men vi var s sulten s vi gikk inn igjen til middag. Man blir faktisk sykt utmattet og sliten etter en hel dag i solen. Senere i dag skal vi p automatic, et utested som er veldig kjent for alle EF studenter, s det ser jeg frem til! Men frst skal jeg i dusjen og fikse meg. I gr hadde vi forresten en veldig avslappende dag der vi bare gikk i gaten i Lincoln street og vinduhoppet hihi. Det kom forresten en ung mann bort til meg som spurte meg om jeg kunne tenkt meg jobbe for han i hans modellbyr- hvor kult er ikke det? Folk er s pen og vennlig her og det er s gy! Senere p kvelden satt jentene og jeg ute med noen gutter spilte kort og slappet av.

N skal jeg hive meg i dusjen etter en lang dag med bde klor og saltvann! Hper alle fr en fin dag/kveld. Vi snakkes

Mistet alt, alene i Miami

• 04.04.2016, 20:04

Dere klarer aldre gjette hva jeg har gjort..... P fredag var som sagt allerede en katastrofe da jeg mistet bagasje og fly. Alt kaoset gjorde meg s stresset at nr jeg skulle bestille uber s klarte jeg springe ifra bagasjen min igjen. Nr jeg kom inn i uberen kom jeg p at jeg ikke hadde kofferten med meg, s derfor slapp jeg alt jeg hadde i hendene (pass, mobil, lommebok osv) og sprang tilbake til terminalen min for hente kofferten. Nr jeg kom dit, var det selvsagt ingen koffert der. S stod jeg midt p flyplassen i Florida, helt alene uten koffert, uten pass, uten mobil. Heldigvis hadde jeg en snill uberdriver som hjalp meg og trstet meg. Han kjrte meg tilbake ogs fikk jeg snakket med politiet og fikk heldigvis kofferten min tilbake av dem. Etter mange trer senere hadde jeg endelig alle tingene mine og var klar for reise tilbake til EF. Det var helt magisk komme tilbake til jentene og alle folkene. Hold dere oppdatert, jeg har fortsatt fire dager igjen, s mye kan skje med denne klumsen.

<3 i

Still in Miami

• 03.04.2016, 23:21

(Lokal tid 17.10)

Hei! Myyye har skjedd de siste dagene. Jeg har ikke fortalt om turen til Orlando en gang! Har vrt drlig p oppdatere dere, og det beklager jeg. Turen til Orlando var helt fantastisk. Vi var 4 norske jenter som reiste og var der i to dager, s vi sov p hotell. Den frste dagen var vi i DisneyWorld, og selvflgelig var det gy se slottet, jeg flte meg som en liten unge igjen! Men siden vi hadde mange timer (for mange), s gikk vi litt lei, vi var det tross alt en hel dag. Den andre dagen var vi p Adventureland, noe som var myyye gyere. Det var store gye karuseller og berg og dal baner og 3D turer. Nr vi kom hjem igjen til skolen var vi veldig trtt og sliten etter to dager med lite svn og mye gjre s da gikk vi l oss.

S, dere! Fredagen var dagen jeg skulle reise hjem. Egentlig. Det var utrolig tungt reise og si hade til alle. Mye hardere enn jeg trodde det kom til bli. Jeg grt hele veien fra skolen til flyplassen, grt p flyplassen og klarte ikke stoppe. Det er helt sykt hvor close vi blir til hverandre her, s derfor var det ekstra vanskelig. Men nr jeg kom p flyplassen s mistet jeg bagasjen min. Jeg er ikke noe flink fra fr av orientere meg og slikt, men jeg hadde ikke trodd at jeg hadde mistet flyet liksom. Men det gjorde jeg alts. S n er jeg fortsatt her i Miami p skolen. Jeg skal vre her en uke til, s jeg kommer hjem p fredag. Denne uken skal nytes! I gr var vi p fifty (nattklubben) s jeg er ganske redusert og sliten i dag for si det snn. N skal jeg og Viktoria ned spise middag. Renate har reist til Hawaii, s er s tomt uten henne, men slik er det. Kommer hvertfall til savne henne mye.

Under water!

• 28.03.2016, 00:44

(Lokal tid 18.40)

Hei! Jeg ler meg ihjel av disse bildene. Det er s morsomt fordi man tror man ser s bra ut i vannen, men egentlig ser alt helt vridd og vrengt ut! For eksempel det frste bilde- haha jeg ser jo helt vrengt ut! Uansett, det var vittig kjpe dukkertmasker og tulle oss litt i bassenget i gr. Siden vi var ute i gr sov vi lenge i dag, og det var godt! Jeg sov helt til halv ett ca! Jeg fikk helt panikk nr jeg vknet og tenkte at hele dagen hadde gtt, s da sprang jeg ned til frokost ogs rett til bassenget og har lagt der helt til n. Er s deilig se at jeg begynner f litt farge! N er jeg p rommet til Viktoria og slapper av. Snart skal jeg i dusjen ogs i elleve tiden i kveld skal vi ut.....igjen, haha wii. I gr var vi p et utested som heter "fifty" og det var kjempe ekslusift. Vi var i verste etasje (50'ende etasje) s nattklubben var liksom p taket. Det var basseng, fine store barer og helt sykt dyre priser. 250 norske kroner for en liten drink, 7000 kroner for en champange flaske, ja dere forstr. Vi hadde utsikt over absolutt hele Miami og det er noe jeg aldri glemmer, det var s utrolig fint!

N m jeg begynne fikse meg! S vi snakkes

i

VIP er oppskrytt

• 26.03.2016, 22:24

(Lokal tid 17.22)

Heyyy! Dagene bare suser forbi, og tiden gr alt for fort her!! Kan ikke tro at jeg allerede har vrt her en uke. Planene for denne helgen har forandret seg, ettersom vi egentlig skulle til Orlando i dag, men s passet ikke det med vret s da utsetter vi det. Dagene gr for det meste i vre p skolen, vre p stranden, spise god mat og finne p noe om kvelden. I gr for eksempel, var vi rundt 20 jenter fra EF som gikk p nattklubben Icon. Vi hadde promoter og var sykt klar for en bra kveld, Jeg har alltid hrt at vre VIP gjest er helt konge ogsvidere...., men folkens- det er oppskrytt! Ja, det var kjempe gy og vi koste oss og betalte ikke noe for drikke eller inngang, men..... typisk Miami er at de vil ha inn "pyntejenter" p klubbene for f flere folk til klubben. S det eneste jeg gjorde i gr var se p alle danse og kose seg imens jeg ikke fikk lov g noen plasser av vaktene. Jeg flte meg rett og slett som en dukke som bare skulle sitte der og gjre som jeg fikk beskjed om. "Drikk opp drikken din, rett opp ryggen", det var selvsagt ikke s gale, men det fltes slik. I slutten av kvelden gikk vi bare og da gikk vi rundt og danset, og det var s mye gyere!

Bildene over er fra i gr, fordi i dag har vi bare vrt ved bassenget. Jeg, Renate og Viktoria kjpe oss dukkermasker s hoppet vi i bassenget og tok noen undervannsbilder og holdt p le oss ihjel av hvor dum vi s ut, haha pretty hurts! N har jeg akkurat komt opp igjen fra bassenget og skal snart hoppe i dusjen fr vi skal spise mat og deretter ut igjen. I love weekends" Vi snakkes dere!

Lunching after school

• 24.03.2016, 19:31

Hi guys! Er faktisk litt unaturlig skrive p norsk, jeg har blitt s vandt med snakke engelsk til alle rundt meg- til og med de norske elevene. N har jeg nettopp vrt spist lunch med Federica, Victoria og Maria. Jeg var ferdig p skolen klokken halv ett i dag, s n er jeg snart klar for stranden! Det suger litt at jeg ikke har samme timeplan som Victoria og Renate, s nr jeg er ferdig tidlig s har de skole til sent - og omvendt. S n skal jeg heller p stranden med noen gutter fra Sveits fra klassen min.

Til helgen (lrdag) skal jeg til Orlando. Da skal vi beske DisneyWorld og vi har leid hotell i Orlando, s det ser jeg frem til! Senere i kveld skal jeg og jentene ut igjen, s jeg kommer nok til oppdatere dere p fredag, alts i morgen. Hper alle fr en fin dag!

First day of school

• 22.03.2016, 19:51

(Lokal tid 14.52)

Hei mine venner! N er klokken halv 3 her i Florida og jeg er ferdig med min frste skoledag. Alle klasserommene har forskjellige by-navn s idag har jeg vrt i New York og Chicago. Skoledagen gikk fort over og jeg er veldig fornyd med bde lrer og klassekamerater. Jeg har ikke hatt kameraet med meg idag ettersom jeg bare har vrt p skolen, men p det verste bilde ser dere inngangen til skolen. Jeg kommer selvflgelig til ta flere bilder til dere ilpet av turen. Uansett! N har jeg nettopp vrt spist lunsj p subway med noen folk som jeg ble kjent med i dag. Alle er s imtekommende s det er veldig enkelt bli kjent med andre. Nr klokken nrmer seg fem, da er de andre jentene fra Norge ferdig p skolen, s da skal vi ned p stranden en hel gjeng grille bl og litt slikt. Jeg tror det kommer til bli en gy kveld, s jeg skal i dusjen og fikse meg opp om litt, men aller frst skal jeg ha meg en liten powernap slik at jeg er klar for kvelden. Flg meg p snapchat for se min kveld (ingvildbolstad) s snakkes vi

Ingvild Bolstad

Hei! Velkommen til min blogg! Mitt navn er Ingvild og jeg er en jente p 20 r som bor i Bergen, sane. Flg med p bloggen om du vil bli bedre kjent med meg! Om du lurer noe kan du kontakte meg p dlivgni97@hotmail.com.