DIPDYE YOUR SHORTS

Heisann! ♥

 

Eg låvet dere i går, å ha et innkjøp innlegg om klærene eg kjøpte, men blogg.no funket ikke i går, så eg fikk ikke lastet opp noen bilder.. så da tenkte eg heller å vise dere et innlegg der eg har dip dyet shortsen min. Det var en helt vanlig shorts, som eg gjorde om til litt kulere og litt mer rocka(?) Den ble ihvertfall utrolig stilig! 

1. Eg startet med å finne frem alt eg trengte. Du trenger ikke egentlig en stor balje som eg fant frem, du trenger egentlig en mellomstor skål eller noe sånnt som du kan ha kloren i.

2. Sånn såg shortsen ut før eg gjorde noe med den. Det er en helt vanlig dungerishorts fra cubus til 79 kroner. Egentlig litt kjedlig..



3. Så heller du ca halve flaska av kloren (varierer på størrelsen på baljen) i baljen du skal bruke. Deretter dypper du shortsen din nedi kloren så langt opp du vil at det skal bli lysere farge. Du lar shortsen ligge i kloren i ca 1 time. Pass på at du sjekker shortsen litt innimellom og vrir og snur litt på den iløpet av da den ligger der.

4. Etter 1 time i kloren, tar du shortsen opp og skyller den endten i vaskemaskinen eller med vatn i dysjen. Eg valgte å vaske den i dysjen, som funket greit. Eg hang den opp etter eg hadde skyllt den, og lot den bli tørr. Som du ser, så valgte eg å la det lyse gå langt opp, fordi det synst eg ble stilig, men det velger du selv. Har aldri prøvd dette før, så ble litt ujevnt på høgre side av shortsen, men eg synst egentlig at det bare ble stilig, hehe

5. For å gjøre den enda tøffere, ville eg feste nagler på lummene framme og bak. For at du skal klare dette trenger du altså lim som funker på metall og tekstil og noen nagler. Eg brukte bare et armbånd som eg klippte opp og tok naglene. 

6. Slik ble resultatet til slutt! Eg er storfornøyd med hvordan den ble, siden dette er føste gangen eg prøver dette ut. Eg tenkte eg skulle ta noen bilder når eg hadde den på meg, men naglene tar så lang tid før dem tørker siden den limen er sånn spesiell elns. Kan heller ta det en annen gang. Vedder på eg kommer til å bruke denne mye, så får nok se den på bloggen ja!

-Har du prøvd å dip dye’e shortsen din før?
-Hva synst du om resultatet?

 

INGVILDBOLSTADSÆTRE 

 

27 kommentarer

Siste innlegg