Hvordan bevare brunfargen

Heisan! Jeg tror jeg kan snakke for de fleste når jeg sier at man føler seg bedre med en gyllen brunfargen. Jeg føler ihvertfall meg bedre med meg selv når jeg har litt farge på kroppen. På vinterstid er det lett for å miste brunfargen og man ser ofte litt bleikere ut. Jeg tenkte å komme med noen tips til hvordan man kan bevare brunfargen igjennom alle årstider! Så her kommer 5 kjappe tips for å beholde og bevare brunfargen, here you goo

 

1. Fuktighet
Kroppen trenger fuktighet for å få gløden frem. Jeg føler meg faktisk brunere bare etter jeg har smurt meg med fuktighetskrem på beina eller noe. Jeg merker stor forskjell og spesielt på vinteren er det lett for å få tørr hud og da hjelper det å smøre seg. Også om sommeren er det viktig å gi huden fuktighet. Etter en lang dag i solen kan det være lurt å smøre seg med Alo Vera for å roe ned huden. Det hjelper også dersom du er solbrent. Så til alle – smør deg inn med fuktighetskrem eller bodylotion ofte!

2. Selvbruning
Jeg er liker å smøre meg inn med selvbruning dersom jeg skal noe spesielt. Det finnes mange forskjellige selvbruningskremer, men det er definitivt verdt pengene på å kjøpe en litt dyrere selvbruning enn å få skjoller og ujevnheter. Jeg liker best bodylotinselvbruning, fordi jeg føler at jeg får det jevnere ut enn spray eller skum. Jeg bruker St. Tropez og er kjempe fornøyd med den!

 

3.Solarium
Å ta solarium noen ganger er bare sunt for kroppen. Men vær forsiktig med det. Overdrevent bruk av solarium er ikke bra for kroppen din. Det kan føre til alt fra hudkreft til rynker. Jeg har ofte perioder der jeg tar solarium. Dersom du aldri har brukt solarium før, er det viktig å ikke ta for mange minutter i starten, også heller øke minuttene når kroppen din har blitt vandt til det. 

4. Godt underlag
Å ha et godt underlag er egentlig det viktigste for å få frem brunfargen. Skrubb huden din før du skal ta på deg selvbruning eller skal ta solarium. Dersom du ikke skrubber huden din, ligger fargen seg på de døde hudcellene på kroppen som går fort bort. Dersom du skrubber huden din før solarium eller selvbruning, så holder fargen mye lengre.

 

 5. Betakaroten 
Det går også an å ta piller for å fremme og bevare brunfargen. Betakaroten er et naturlig vitamintilskudd som du kan bruke året rundt. En pille om dagen kan hjelpe deg til å få frem gløden og brunfargen din. Betakaroten blir solgt på apoteket, og det er ikke farlig å bruke det. Dersom du skal til syden, kan det være lurt å begynne på betakaroten ca 1 månede før du reiser. 

 

Håper dere likte tipsene og at dem kommer til bruk for dere! Vi alle liker en solbrun hud!

 

i

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg