Hvordan lage “gravidmage kake”

Hei! Jeg tenkte å vise dere hvordan jeg lagde kaken som vi hadde i babyshoweren til Sandra. Jeg trodde det kom til å bli utrolig vanskelig, for helt ærlig så ser det veldig vanskelig ut- men det var det altså ikke! Så lenge du har alt du trenger, så er det både enkelt og gøy! Jeg skal ikke ta all æren her- for min mor hjalp en del- men dette er noe alle kan klare! 

Du trenger:

Marsipan(jeg brukte fondant ettersom den er enklere å forme)
To små skåler og en stor (pupper og mage)
Sjokolademousse
Kremfløte+sukker

Rullekake
 

1. Start med å finne frem to små skåler og en stor. Før du begynner så kan det være lurt å ligge plastfolie inni hele skålen, for da blir det enklere å få det ut når du kommer så langt. Deretter skjærer du opp rullekaken og ligger de inni skålene du skal bruke. Pass på at du har dekket alt og at det ikke er noen små hull inni mellom. 


2.Når du har dekket hele skålen med rullekake, så heller du sjokolademousse nedi skålen (altså oppi rullekaken) slik at den blir helt full. Så sitter du det i kjøleskapet i et døgn slik at sjokolademoussen stivner. Når ett døgn er gått så tar du dem ut, så snur du skålen slik at sjokolademoussen vender ned. 


3. Når det er gjort, så dekker du hele kaken med vanlig krem. Dette gjør du for at marsipanen skal klare å feste seg.

4. Nå kommer den “vanskeligste” delen. Kjevl ut marsipanen så stor som mulig slik at du er sikker på at den dekker det den skal. Deretter ligger du den oppå kaken også skjærer du bort det som kommer utenfor.

5. Når du har fått marsipan over hele kaken og skjært bort alt det overflødige, så kan du dekorere og pynte kaken som du selv ønsker! Vær kreativ! Vôila!


 

Jeg har absolutt ikke tenkt å bli noe matblogg eller lignende(likegreit), men tenkte bare å vise dere hvordan denne kaken ble laget, ettersom det var gøy og kanskje andre kan få bruk for det! Håper det kommer til nytte for noen hvert fall! 

Innlegget i går var det forresten utrolig god respons på- og jeg fikk sykt mange lesere så det så ut som det var et innlegg dere likte! Dere må gjerne komme med forslag til hva dere vil at jeg skal blogge om eller fortelle om! Da blir jeg utrolig glad, og det hjelper meg en del også, ettersom jeg føler jeg er inni en periode der jeg er litt “tom” til å hva jeg kan blogge om. Uansett- ha en fin dag alle sammen! Vi blogges!

 

♥i

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg