5 WAYS TO MAKE YOU FEEL BETTER ABOUT YOURSELF

♥ Ta i mot komplimenter. Om du får en hyggelig kommentar en dag, så ta den til deg! For meg betyr det mye om jeg har en litt dårlig dag og noen kommer bort til meg å sier en hyggelig kommentar. Det kan være alt fra «så fin genser» til «jeg savner deg». Jeg sitter så utrolig stor pris på det, og det kan faktisk være med på å endre hvordan hele dagen min blir.

 

♥ Tenk positivt. Dette er lettere å si enn å gjøre vel og merke. Men om man våkner en morgen med innstillingen på at man skal tenke positivt, så løser det mye. Om du har mye du skulle fått unnagjort men egentlig ikke har overskuddet til å gjøre alt- så kan du heller tenke på følelsen du får når du faktisk blir ferdig og får alt à jour! For meg er det veldig viktig med positivitet rundt meg, og det er veldig lett å bli påvirket dersom noen rundt deg er positiv. Så begynner kanskje du også å tenke lysere tanker. Stay positive!

♥ Stol på deg selv. Dette punktet er SÅ viktig. Tro på deg selv. Tro at du kan få det til. Ha mål og strekk deg etter dem. Det er en enormt stor mestringsfølelse om du klarer å lære å stole på deg selv. Du er smart nok til å klare å finne en løsning på det, eller et svar på det. Du må bare ha troen. Dette er noe som tok lang tid for meg å klare å gjøre, og jeg jobber fortsatt med det, men herregud så godt det er når man faktisk tar et valg og stoler på seg selv.

 

♥ Gjør noe du er redd for. Dersom du gjør noe du er redd for og utfordrer deg selv, så vokser du som person og blir sterkere. «Face your fears». Følelsen av å først være redd men så trygg er fantastisk. Man utfordrer seg selv på så mange områder om man facer sine frykter.

♥ Ikke la noen fortelle deg hvem du er. Ingen kjenner deg bedre enn deg selv. Ikke la noen overkjøre deg ved å fortelle deg hva du skal si eller gjøre. Du vet best selv, så stå opp for deg selv og hev stemmen din. Ikke gidd å stå å krangle med en tulling. Du vet bedre, og det er du som har kontroll over deg selv.

 

 

♥ i

8 kommentarer

Siste innlegg