Hvordan jeg fant motivasjon til å trene

Meldte meg inn på et treningsstudio. Dersom man ikke har trent så mye før, kan det være greit å melde seg inn på et treningsstudio, ettersom her kan du få veiledning og hjelp. Det er med en gang mye enklere å begynne å trene når du har de riktige apparatene. Ofte så kommer også motivasjonen NÅR du er å trener. Jeg sier ikke at du TRENGER å melde deg inn for å få motivasjon, for det går absolutt an å trene hjemme eller ute uten noe medlemskap- men jeg fikk motivasjonen min på denne måten. 

Slutta å finne unnskyldninger. Denne brukte jeg for ofte. “Jeg har ikke tid” er vell den vanligste unnskyldningen, men jo- du har tid. Du må lage deg tid.
 

Satt meg et mål. Jeg satt meg selv et mål. Jeg sitter meg selv realistiske mål, ettersom det er utrolig demotiverende å føle at man ikke får resultater fordi målene er skyhøye. Ta enkle, men sikre steg fremover.
 

Trener med venner. Å trene skal være gøy, og det blir med en gang gøyere å trene når man trener sammen med noen! Ofte kan man få bedre økter faktisk for man kan presse hverandre litt ekstra.(Måtte ta med dette søte, gamle bilde av meg og Henriette for evigheter siden ♥)

                    

Kosthold. I det siste har jeg begynt å handle inn sunnere alternativ når jeg er på butikken. Det er ikke så mye som skal til for at kostholdet skal forbedre seg bare litt. Jeg synes at det fortsatt er viktig å ha et godt forhold til mat, og at det er lov å unne seg noe innimellom. 

Trening rett etter jobb. For meg er det viktig å ta treningen når jeg allerede er “ute av huset”. Jeg synes det er hardere å komme hjem, kanskje sitte meg i sofaen og bli litt trøtt- også deretter mote meg opp til å komme meg ut døra for å trene. Derfor liker jeg å pakke med meg treningsklær og dra rett på gymmet etter jobb.

 

♥i

Siste innlegg