Vi er perfekt, men verden er ikke det

Perfekt.

Hva er egentlig perfekt? Hvem er det som har bestemt hva som er perfekt? Vi er med på å fortsette det presses som er under ordet “perfekt”. Når jeg sier “vi” mener jeg du, jeg mener meg, jeg mener foreldrene våre, naboene våre, lærerne våre, trenerne våre. Vi er vanemennesker og vi følger veien der flest folk velger å gå. Ingen tør å gå den andre veien. Alt trenger ikke å være perfekt. Vi må kunne klare å akseptere at det er ok at ikke alt er perfekt. Selvfølgelig- samfunnet vi lever i gjør det ikke bedre- MEN vi følger samfunnet. Vi vil være like perfekt som samfunnet fremstiller det. Og da følger vi strømmen. Tørr ikke å gå den andre veien. Det er vi som må forandre på det. Det er bare en som må starte og tørre å gå sin egen vei.

 

Vi er perfekt, men verden er ikke det.

14 kommentarer

Siste innlegg