ROADTRIPPIN’ AROUND GRAN CANARIA

Heihå! I dag har jeg vært på roadtrip i åtte timer! Ettersom det er viktig for meg å kjenne til alle områdene her på øyen så har hele dagen i dag blitt spandert til å kjøre rundt i de forskjellige byene. Både de lokale byene og de typiske «turist plassene». Først av alt må jeg si at jeg er sjokkert over øyen. Man tenker gjerne at Gran Canaria er bare stappfull av hotell og fine strander, men i dag har jeg besøkt utrolig vakre og sjarmerende lokale byer og kjørt langt opp på fjellet! Det er virkelig en fin øy, og i dag har jeg endelig blitt litt bedre kjent med den.

Vi begynte kjøreturen i fra Puerto Rico for så å kjøre rundt hele øyen. Vi brukte åtte timer til sammen, men det inkluderte flere stopp da. I starten av turen tok vi opp Google Maps med en gang, men fant fort ut at det faktisk var enklere å lese av skiltene! Hvem skulle trodd! Jeg har alltid tenkt at Google maps var den enkleste måten men det var det absolutt ikke. Det var mye enklere å se på kartet som vi fikk utdelt og deretter lese skiltene. Det ble gøyere på den måten også da. Isteden for å sitte å stirre ned i mobilen og ikke faktisk se hvor man er, så snakket vi sammen og fant en felles løsning på hvor vi trodde veien skulle lede videre.

Jeg gledet meg spesielt mye til å besøke Melenara eller El Bufaredo for her har jeg sett på bilder at det er virkelig fint. Det er et vannhull som naturen har skapt selv. Som dere ser på bildene ovenfor. Alt i alt så var det en fin og lærerik dag! Men det har vært mye kjøring så nå var det godt å komme hjem igjen! Nå tenkte jeg kanskje å lage meg litt taco og se på skal vi danse hihi. Jeg mister helt oppfatningen på hvilke dag det er når jeg ikke har helg, men i dag skal jeg ha en skikkelig koselig lørdagskveld! Håper dere får det samme.

<3 i

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg